Plan przedmiotu Środowisko Programisty¶
Wprowadzenie¶
Zasoby studenckie¶
Systemy uniwersyteckie, wydziałowe i tcsowe. Programy i benefity dla studentów.
Podstawowa konfiguracja¶
Zrzuty ekranu, Terminal, C++, SSH, VS Code, Bash, Praca z plikami, Konfiguracje.
Strumienie¶
Pisanie programów strumieniowych.
Praca w powłoce¶
Bash, Narzędzia, Pisanie, uruchamianie, debugowanie programów, Organizacja folderu roboczego.
Praca zdalna¶
Azure, CLoud Virtual Servers, SSH, NX, kopiowanie plików, utrzymywanie sesji, instalacja oprogramowania.
System Linux¶
Podsystemy: plików, procesów, użytkowników, uprawnień; Standardowe lokalizacje, Sieć, Init (Systemd), Instalacje paczek i repozytoria. PIP.
Wirtualizacja¶
Maszyny wirtualne, kontenery.
Skrypty powłoki¶
O tym jak pisać i jak nie pisać programów w Bashu.
Kontrola wersji¶
Git.
Usługi systemowe¶
Uruchamianie, konfigurowanie i zarządzanie serwisami.
Projekty programistyczne¶
O utrzymywaniu, budowaniu i dystrybuowaniu większych programów.
Jakość kodu¶
Debug, Logowanie, Konfiguracje, Serializacje, Testy, Lintery.
Dokumentacja¶
Dokumentacja, LaTeX.
Automatyzacja projektu¶
Interludium o CI, CD, Github Actions.
Programowanie naukowe¶
O narzędziach do matematyki.
Programowanie współbieżne¶
O wątkach, procesach i komunikacji.